25. juli 2012

Spå - Cootie catcher




For english summary, see end of post.

Jeg kan huske at jeg ofte hadde en liten sammenbrettet spå i bukselomma da jeg var liten frøken. Spåen hadde jeg laget selv: Brettet, fargelagt, nummerert og skrevet "spådommer" - som regel navn på gutter i klassen. Og så, når anledningen bydde seg, spådde jeg hvem mine venninner skulle bli kjæreste (eller gift) med... ☺

Nylig kom jeg over denne spåen fra danske Minimega, og jeg ble supersjarmert. Selvsagt måtte jeg printe og lage en med en gang! Det var enkelt og gøy med gode trinn-for-trinn bilder av brettingen (følger med som en egen side i pdf-filene). Det vanskeligste var faktisk å velge farge, for spåen fåes i hele fire herlige fargekombinasjoner. Videre kan du velge om du vil bruke en versjon med ferdig utfylte svar på engelsk (morsomme!), eller med blanke felter som du fyller ut selv.




Løp over til Minimega og hent en gratis spå (eller flere) du også! 

Hvem vet - kanskje du til og med får svar på et spørsmål du går og tenker på..? ;-)

.....

I had almost forgotten all about it, but this lovely cootie catcher from Minimega brought back childhood memories. I used to make my own when I was a young girl. I folded, coloured and numbered - and inside I wrote names of boys in school. Then I let the cootie catcher tell my friends who they were "destined" to date (or marry)... ☺

The sweet and generous designer behind Minimega, Sara, shares her printable cootie catcher for free in four lovely color combinations and lets us choose between a pre-filled version with funny answers  in english and a blank one for us to write our own predictions. The pdf's for download include great how-to-fold-pictures. 


Run over to Sara and get your cootie catchers now! Who knows- you might even get the answer to a question you've been asking yourself...;-)


Irene
  


1 kommentar:

  1. Artig med spå! Vi brukte mykje tid på å lage slike i barndommen, ja:)
    Vi kom dessverre ikkje innom Fredrikstad på turen vår. Tanta til kallen var akkurat reist på hytta då vi kom over frå Sverige, så vi reiste til Oslo og besøkte yngste søstra mi.
    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...