30. jan. 2012

Det er dette det handler om:

For nye og returnerende besøkende på denne bloggen (meg selv inkludert) - en liten oppsummering av hva Gi det videre handler om:

Aldri har vi vært mer sosiale. Aldri har det vært enklere å holde kontakten. Aldri har det vært enklere å huske på noen, gratulere, kondolere, invitere, dele begivenheter. Med Facebook, sms og e-post har det blitt så lettvint å være omtenksom, så fort gjort å si (skrive) "jeg tenker på deg".

Kanskje har det blitt litt for enkelt..?

I anledning min bursdag fikk jeg kanskje 10-15 sms og noe sånt som 30-40 gratulasjoner på FB. Jeg fikk ett kort i postkassen - fylt med ekte, god, gammeldags håndskrift. Gjett hva som gjorde meg mest glad. Gjett hvem av gratulantene jeg husker best. Gjett hva jeg tok vare på.

Gi det videre handler om å gi det med litt ekstra ♥ av og til. Å gi det med litt av vår tid og huske (våge?) å være litt personlig igjen.

Gi det videre handler IKKE om å være "flink", utpreget hobby-interessert og/eller kreativ. Det handler om at kreative sjeler deler med andre, slik at flere kan gi det videre.

Min intensjon med denne bloggen er å inspirere og gjøre terskelen lav for at så mange som mulig skal ønske og faktisk være litt mer personlige - spesielt dere som ikke tror dere kan! For når det har blitt enkelt å si (skrive) "jeg tenker på deg", så bør det heller ikke være vanskelig eller tidkrevende å si (gi) "jeg tenker på deg" med ♥.

Og det gode kan bli enda bedre:

Jo flere som er innom denne bloggen og lar seg inspirere og engasjere - det vil si laste ned pdf'er, kommentere på innlegg, sende inn bilder av egne prosjekter med mer - desto større sjanse for at vår felles giverglede kommer noen til gode som virkelig trenger det gjennom Eksperimentet Gi det videre i 2012.
   
Med dette i mente minner jeg om min blogg-utfordring "Vis meg din pom-pom" - som altså IKKE handler om å være "flinkest"! Det handler om å ha en god intensjon, legge litt ♥ i den og vise den - om den er aldri så rar, fin eller ikke i det hele tatt! Å vise din pom-pom er å vise at du ønsker å være en som gir det med litt ekstra ♥ til noen du bryr deg om, og til en god sak. Bli med da, vel - gi det videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...